Communicatie in tijden van corona

Een crisis vraagt om aanpassingsvermogen


Maart 2020. Van het ene op het andere moment veranderde alles. Een virus dat ver weg leek, kwam in razend tempo op ons af en ineens zitten we thuis en kunnen niet veel meer doen dan afwachten en ons houden aan de regels van het RIVM.

Voor iedereen is het een situatie waar niemand echt op voorbereid was. Hoe kunnen we ons gezin beschermen tegen een onzichtbaar virus, het huishouden draaiende houden terwijl iedereen thuis zit, zorgen dat de kinderen meer doen dan alleen gamen én ondertussen ook nog van huis uit werken? De eenzaamheid onder ouderen groeit en de manier van communiceren wordt anders. Voor de diverse gemeenten ligt hier een uitdaging om mensen te voorzien van juiste informatie, praktische tips en hulp.

Hollandsch Welvaren heeft de reguliere dagelijkse content direct vervangen voor aangepaste artikelen en Facebookposts en helpt gemeenten daarnaast met het ontwerpen en ontwikkelen van verschillende tools, zoals een pop-up, die helpen de burgers te informeren en te ondersteunen. Scroll verder voor meer informatie.

Neem direct contact met ons op

Communicatie in tijden van corona

Een crisis vraagt om aanpassingsvermogen


Maart 2020. Van het ene op het andere moment veranderde alles. Een virus dat ver weg leek, kwam in razend tempo op ons af en ineens zitten we thuis en kunnen niet veel meer doen dan afwachten en ons houden aan de regels van het RIVM.

Voor iedereen is het een situatie waar niemand echt op voorbereid was. Hoe kunnen we ons gezin beschermen tegen een onzichtbaar virus, het huishouden draaiende houden terwijl iedereen thuis zit, zorgen dat de kinderen meer doen dan alleen gamen én ondertussen ook nog van huis uit werken? De eenzaamheid onder ouderen groeit en de manier van communiceren wordt anders. Voor de diverse gemeenten ligt hier een uitdaging om mensen te voorzien van juiste informatie, praktische tips en hulp.

Hollandsch Welvaren heeft de reguliere dagelijkse content direct vervangen voor aangepaste artikelen en Facebookposts en helpt gemeenten daarnaast met het ontwerpen en ontwikkelen van verschillende tools, zoals een pop-up, die helpen de burgers te informeren en te ondersteunen. Scroll verder voor meer informatie.

Neem direct contact met ons op
Pop-up met detailpagina

Een pop-up is een van de meest effectieve manieren om belangrijke informatie onder de aandacht te brengen bij de bezoekers van je site. Voor diverse gemeenten hebben wij een pop-up ontworpen die bezoekers duidelijk maakt waar zij alle praktische informatie inzake de coronamaatregelen in hun gemeente kunnen vinden. Maar uiteraard kun je ook zelf de inhoud van de pop-up bepalen.

Content gericht op corona

Naast je website is social media een mooie manier om op afstand toch de interactie aan te gaan met je doelgroep. Juist in deze tijd maken wij daarom posts die informeren, ondersteunen en uitnodigen om te reageren. Uiteraard kan dit met generieke posts, maar we kunnen ook een post met lokale content voor je promoten om zoveel mogelijk mensen te bereiken.

Campagne op maat

Misschien heb je zelf een onderwerp of boodschap die je juist nu extra onder de aandacht wilt brengen. Dan is het mogelijk om speciaal voor jouw gemeente een campagne op maat te ontwikkelen. Omdat we beseffen dat informatievoorziening in tijden van crisis zeer tijdgevoelig is, kunnen wij al binnen 3 werkdagen de eerste opzet voor je campagne aanleveren. 

Neem contact met ons op
Neem contact met ons op

Communiceren doe je natuurlijk niet alleen met een mooi online platform. Maak gebruik van ons complete aanbod van communicatietools om je doelgroep optimaal te bereiken. Kijk eens naar onze on/offline campagnes en communicatiemiddelen:

Campagnes
Communicatiemiddelen

Communiceren doe je natuurlijk niet alleen met een mooi online platform. Maak gebruik van ons complete aanbod van communicatietools om je doelgroep optimaal te bereiken. Kijk eens naar onze on/offline campagnes en communicatiemiddelen:

Campagnes
Communicatiemiddelen